Мета:
- формувати
пізнавальні здібності першокласників;
- розвивати інтерес і любов до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати;
- виховувати почуття гордості за статут школяра, приналежності до учнівського колективу ровесників і друзів.
Хід заняття
Вітаю всіх зі святом! Його назву ми прочитаємо зараз разом. Ми навчаємось у школі уже третій місяць. А чи тали
ви за цей час справжніми учнями, побачимо зараз. Будьте уважні! На вас чекають різноманітні випробування, а також сюрпризи, ігри, веселики.
Учитель. Погляньте, до нас у гості завітала Лисичка -сестричка!
Складіть речення про Лисичку із трьох слів. Їй буде дуже приємно.
Носик круглим п’ятачком,
ним в землі їм зручно ритись.
Хвостик – маленьким гачком,
замість туфельок – копитця.
Троє їх і всі кругленькі,
подібні, круглі й чепурненькі.
Відгадайте без підказки, хто оці герої казки?
Діти. Троє поросят.
Наші герої підготували вам математичну фізхвилинку:
Стільки раз в долоні
плеснем 3
Стільки раз ногою тупнем 2
Усі присядьте стільки раз 4
Нахиліться 1 раз
Усі підскочте рівно стільки 5
Ну й рахунок – гра і тільки!
Тепер усі сядьте зручненько і покажем поросяткам наш чарівний м’ячик, який навчає нас рахувати.
Кидаю м’яч і кажу:
Від 7 до 10; від 9 до 6; від 2 до 6; від 10 до 5.
Наші герої задоволені відповідями. Вони стверджують, що ви можете по праву називатися школярами.
Хто з казкових героїв ще до нас завітав?
Що за шум біля вікна?
Чий пропелер там гуркоче?
І з печивом та варенням
Завітати в гості хоче?
Діти. Карлсон!
Учитель. Здогадайтесь, куди летить Карлсон?
Складемо схему слова „школа”. Скільки складів? На який голосний падає наголос? У якому складі?
А у кошику разом з печивом і шоколадом у Карлсона картки з складами та словами. Прочитайте їх.
Фізкульхвилинка
Два прихлопи,
Два притопи.
На носок і каблучок.
Руки вліво, руки вправо.
Ми танцюєм „козачок”.
Раз – присіли, два – присіли.
І за парти тихо сіли.
Наступна наша гостя...
Я маленька дівчинка з наперсток,
Люблю сонечко, природу, ясний світ.
Ледь втекла від миші із кротами,
А тепер сьорбаю, тішусь, кожен день стрічаю
Серед барв зелених, квітів запашних.
Діти. Дюймовочка.
Учитель. Вона дівчинка весела і дуже любить вірші і пісні. Потішимо її?
Діти. Так.
Учитель. А які вірші ви хочете розповісти нашій гості?
Математичні вірші
1. Три грибочки білка швидко
Понесла в своє дупло.
А в дуплі раніше в неї
Два грибочки вже було.
А тепер скажіть ви нам:
Скільки всіх грибочків там? (5.)
2. Васю, ти чому сердитий?
Слів не можу полічити.
5 було, 1 з’їв.
Скільки мамі залишив?
3. Є 2 фарби у Сергійка, і 4 у Андрійка.
Скільки мають фарб малята?
Хто це може відгадати?
Щоб бути зразковими учнями, необхідно дотримуватися правил поведінки, з якими ми ознайомимося під час гри.
Гра «Правила для учнів»
(Вчитель промовляє, а діти імітують відповідні рухи).
– Заходить вчитель – треба встати. (Встають.)
– Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)
– Спитати хочеш – не гукай. (Сваряться пальчиком.)
– А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
– Щоб урок минув не марно, треба сісти рівно, гарно.
– Не базікай на уроках, як папуга чи сорока.
Ознайомлення із шкільним приладдям.
1. Загадки.
Чи в лінійку, чи в клітинку,
Чистим був, та за хвилинку
Мережить від цифр і літер…
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу!»
Це шкільний учнівський … (зошит).
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це, звичайно, … (олівець).
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля
Нова, гарненька … (ручка).
Рівно риску проведи
І квадратик спробуй,
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка … (лінійка).
- Всі ці шкільні предмети називаються шкільним приладдям.
- Які ще шкільні приладдя ви знаєте?
- Яке їх призначення?
Діти, давайте зараз пограємо. Я буду розповідати, як маленький Микола збирався до школи та що він брав із собою. Якщо він взяв щось таке, що учневі га уроці не потрібно – плескайте у долоні.
Перший раз малий Микола
Почав збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту.
Трактора, машину, мило.
Вже й на дворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку –
Чи усе поклав у сумку?
- Як ви гадаєте, чи вміє малий Миколка збиратися до школи?
- Молодці! Ви вже знаєте, як слід збиратися до школи. Щовечора завжди перевіряйте, чи все на місці у ваших портфелях. Чи є там речі, які на уроці вам не потрібні? Чи тримаєте ви ваші речі у порядку? Чи потрібна комусь із них ваша допомога?
Учитель. Я дуже рада, що сьогодні на уроці ми отримали звання „Першокласник”.
Зачитування статусу класу
додано 04.09.2017
Мета: вчити дітей слідкувати за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски…)
Обладнання: ляльки, дзеркало або паперова рамка у вигляді дзеркала, олівці, папір.
1. Ігрова ситуація « Дві ляльки».
Дітям показують дві ляльки ( одна лялька в чистому одязі, а друга – в брудному). За бажанням діти вибирають собі ляльку і обігрується ситуація.
По дорозі до школи
- Доброго дня!
- Привіт!
- Ти куди йдеш?
- У школу.
- Як у школу? Ти ж така брудна! Ти, мабуть, забула перевдягнутися?
- Ні. В цьому одязі я ходжу і в школі, і вдома. А для чого перевдягатися – це так набридає.
- Ти, напевне, не дружиш із Чистотою та Охайністю?
- Ні. А хто це такі?
- Приходь до нашого класу, і я тебе з ними познайомлю.
- Добре, дякую!
2. Ігрова ситуація « У класі». (Учні дають імена лялькам і самостійно продовжують діалог).
3. Обговорення діалогів. Запитання до учнів:
- Яка лялька вам подобається більше? Чому?
- Що треба зробити другій ляльці, щоб вона стала охайною?
( Зачесати волосся, одягнути чисту сукню, зав’язати банти…)
4. Відгадування загадок.
Зуби є, а рота немає. ( Гребінець).
* * *
Любить митися і купатися, але від того тільки худне. ( Мило).
* * *
Який є ,таким покаже .І без слів про все розкаже. ( Дзеркало).
5. Розповідь учителя про появу і роль дзеркала.
- Діти, а чи знаєте ви, як з’явилося дзеркало?
У давні часи дзеркала робили з відшліфованого металу. Нині дзеркало роблять із гладкого скла, покритого зі зворотного боку шаром металу. Саме скло – це ще не дзеркало: відображення дає нам вузький шар срібла, а скло лише оберігає його від подряпин і пошкоджень. ( Для порівняння можна взяти звичайне скло і дзеркало).
Так само, як дитина дивується, побачивши своє відображення у дзеркалі, так само дивувалися древні люди. Вони не знали, як з’являється відображення, тому приписували дзеркалам магічну силу. Вони гадали, що той, кого вони бачать у дзеркалі, є їхнім духом. Так виник забобон: якщо розбити дзеркало, це може зашкодити духові.
Ми ніколи не дізнаємось, коли людина вигадала дзеркало, але можемо сказати, що цю ідею підказала жінка.
Першими здогадалися робити скляні дзеркала з шаром ртуті або олова венеціанці. З 1300 року вони стали виготовляти такі дзеркала і незабаром замінили на металеві пластини, що ними користуємося і нині.
- Як ви гадаєте, хто першим почав користуватися гребінцем: чоловік чи жінка?
- Так, напевно, жінка. Одного разу вона зрозуміла, що може стати привабливішою, якщо укладе волосся по – особливому, незвичайно. Ось тоді, мабуть, з’явився гребінець.
Гребінець – один із найдавніших винаходів людства. Їх виготовляли зі шкіри, дерева або рогу, слонової кістки або ебенового дерева. Вони зберігаються тисячі років, а виглядають як сучасні і можуть бути використані будь – якою з наших жінок.
6. Гра « Дзеркало».
У рамці « дзеркала» з’являються по черзі учні, зовнішній вигляд яких треба привести в порядок. Учні класу називають, що треба зробити, щоб поліпшити зовнішній вигляд тих, хто у « дзеркалі».
7. Тренувальні вправи.
Діти вчаться правильно зачісуватися, зав’язувати банти, шнурівки.
8. Малювання «Я дивлюсь на себе в дзеркало».
додано 20.10.2017
Олена (Thursday, 25 January 2018 20:51)
Дякую