Година спілкування "Ми тепер не просто діти – ми тепер вже школярі"

Мета:
- формувати пізнавальні здібності першокласників;
- розвивати інтерес і любов до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати;
- виховувати почуття гордості за статут школяра, приналежності до учнівського колективу ровесників і друзів.

 

Хід заняття


  
Вітаю всіх зі святом! Його назву ми прочитаємо зараз разом. Ми навчаємось у школі уже третій місяць. А чи тали ви за цей час справжніми учнями, побачимо зараз. Будьте уважні! На вас чекають різноманітні випробування, а також сюрпризи, ігри, веселики.

    Учитель. Погляньте, до нас у гості завітала Лисичка -сестричка!
Складіть речення про Лисичку із трьох слів. Їй буде дуже приємно.


Носик круглим п’ятачком,
ним в землі їм зручно ритись.
Хвостик – маленьким гачком,
замість туфельок – копитця.
Троє їх і всі кругленькі,
подібні, круглі й чепурненькі.
Відгадайте без підказки, хто оці герої казки?
    Діти. Троє поросят.
   
Наші герої підготували  вам математичну фізхвилинку:
Стільки раз в долоні плеснем 3
Стільки раз ногою тупнем 2
Усі присядьте стільки раз 4
Нахиліться 1 раз
Усі підскочте рівно стільки 5
Ну й рахунок – гра і тільки!
  Тепер усі сядьте зручненько і покажем поросяткам наш чарівний м’ячик, який навчає нас рахувати.
    Кидаю м’яч і кажу:
Від 7 до 10; від 9 до 6; від 2 до 6; від 10 до 5.

   Наші герої задоволені відповідями. Вони стверджують, що ви можете по праву називатися школярами.

    Хто з казкових героїв ще до нас завітав?
Що за шум біля вікна?
Чий пропелер там гуркоче?
І з печивом та варенням
Завітати в гості хоче?
    Діти. Карлсон!
   
Учитель. Здогадайтесь, куди летить Карлсон?
Складемо схему слова „школа”. Скільки складів? На який голосний падає наголос? У якому складі?
   А у кошику разом з печивом і шоколадом у Карлсона картки з складами та словами. Прочитайте їх.
Фізкульхвилинка
Два прихлопи,
Два притопи.
На носок і каблучок.
Руки вліво, руки вправо.
Ми танцюєм „козачок”.
Раз – присіли, два – присіли.
І за парти тихо сіли.

 

   Наступна наша гостя...

Я маленька дівчинка з наперсток,
Люблю сонечко, природу, ясний світ.
Ледь втекла від миші із кротами,
А тепер сьорбаю, тішусь, кожен день стрічаю
Серед барв зелених, квітів запашних.
   Діти. Дюймовочка.
  
Учитель. Вона дівчинка весела і дуже любить вірші і пісні. Потішимо її?
   Діти. Так.
   Учитель. А які вірші ви хочете розповісти нашій гості?
Математичні вірші


1. Три грибочки білка швидко
Понесла в своє дупло.
А в дуплі раніше в неї
Два грибочки вже було.
А тепер скажіть ви нам:
Скільки всіх грибочків там? (5.)


2. Васю, ти чому сердитий?
Слів не можу полічити.
5 було, 1 з’їв.
Скільки мамі залишив?


3. Є 2 фарби у Сергійка, і 4 у Андрійка.
Скільки мають фарб малята?
Хто це може відгадати?

  Щоб бути зразковими учнями, необхідно дотримуватися правил поведінки, з якими ми ознайомимося під час гри.

   Гра «Правила для учнів»

(Вчитель промовляє, а діти імітують відповідні рухи).

–       Заходить вчитель – треба встати. (Встають.)

–       Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)

–       Спитати хочеш – не гукай. (Сваряться пальчиком.)

–       А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)

–       Щоб урок минув не марно, треба сісти рівно, гарно.

–       Не базікай на уроках, як папуга чи сорока.

Ознайомлення із шкільним приладдям.

 

1.     Загадки.

Чи в лінійку, чи в клітинку,

Чистим був, та за хвилинку

Мережить від цифр і літер…

Здогадались, що це, діти?

Ручці він говорить: «Прошу!»

Це шкільний учнівський … (зошит).

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно, … (олівець).

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька … (ручка).

Рівно риску проведи

І квадратик спробуй,

Та візьми спочатку ти

Цю пряму особу.

Натиск витримає стійко

Впевнена, струнка … (лінійка).

 

 -         Всі ці шкільні предмети називаються шкільним приладдям.

-         Які ще шкільні приладдя ви знаєте?

-         Яке їх призначення?

     Діти, давайте зараз пограємо. Я буду розповідати, як маленький Микола збирався до школи та що він брав із собою. Якщо він взяв щось таке, що учневі га уроці не потрібно – плескайте у долоні.

 

Перший раз малий Микола

Почав збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Два ведмедики, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю.

Ще стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту.

Трактора, машину, мило.

Вже й на дворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку –

Чи усе поклав у сумку?

 

-         Як ви гадаєте, чи вміє малий Миколка збиратися до школи?

 

-      Молодці! Ви вже знаєте, як слід збиратися до школи. Щовечора завжди перевіряйте, чи все на місці у ваших портфелях. Чи є там речі, які на уроці вам не потрібні? Чи тримаєте ви ваші речі у порядку? Чи потрібна комусь із них ваша допомога?

 

   Учитель. Я дуже рада, що сьогодні на уроці ми отримали звання „Першокласник”.

 

 

Зачитування статусу класу

 

додано 04.09.2017


Твій зовнішній вигляд

Мета: вчити дітей слідкувати за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла,  охайність зачіски…)

 

Обладнання: ляльки, дзеркало або паперова рамка у вигляді дзеркала, олівці, папір.

 

 

 

1.     Ігрова ситуація « Дві ляльки».

 

Дітям показують дві ляльки ( одна лялька в чистому одязі, а друга – в брудному). За бажанням діти вибирають собі ляльку і обігрується  ситуація.

 

                        По дорозі до школи

 

-         Доброго дня!

 

-         Привіт!

 

-         Ти куди йдеш?

 

-         У школу.

 

-         Як у школу? Ти ж така брудна! Ти, мабуть, забула перевдягнутися?

 

-         Ні. В цьому одязі я ходжу і в школі, і вдома. А для чого перевдягатися – це так набридає.

 

-         Ти, напевне, не дружиш із Чистотою та Охайністю?

 

-         Ні. А хто це такі?

 

-         Приходь до нашого класу, і я тебе з ними познайомлю.

 

-         Добре, дякую!        

 

 

2. Ігрова ситуація « У класі». (Учні дають імена лялькам і самостійно продовжують діалог).    

               

 

3.     Обговорення діалогів. Запитання до учнів:

 

-         Яка лялька вам подобається більше? Чому?

 

-         Що треба зробити другій ляльці, щоб вона стала охайною?

 

 ( Зачесати волосся, одягнути чисту сукню, зав’язати банти…)

 

 

 4.     Відгадування загадок.

 

             

 

         Зуби є, а рота немає.  ( Гребінець).

 

                      * * * 

 

          Любить митися і купатися, але від того тільки худне. ( Мило).

 

                     * * *            

 

           Який є ,таким покаже .І без слів про все розкаже. ( Дзеркало).

 

 

 5.     Розповідь учителя про появу і роль дзеркала.

 

-          Діти, а чи знаєте ви, як з’явилося дзеркало?

 

У давні часи дзеркала робили з відшліфованого металу. Нині дзеркало роблять із гладкого скла, покритого зі зворотного боку шаром металу. Саме скло – це ще не дзеркало: відображення дає нам вузький шар срібла, а скло лише оберігає його від подряпин і пошкоджень. ( Для порівняння можна взяти звичайне скло і дзеркало).

 

       Так само, як дитина дивується, побачивши своє відображення у дзеркалі, так само дивувалися древні люди. Вони не знали, як з’являється відображення, тому приписували дзеркалам магічну силу. Вони гадали, що той, кого вони бачать у дзеркалі, є їхнім духом. Так виник забобон: якщо розбити дзеркало, це може зашкодити духові.

 

Ми ніколи не дізнаємось, коли людина вигадала дзеркало, але можемо сказати, що цю ідею підказала жінка.

 

      Першими здогадалися робити скляні дзеркала з шаром ртуті або олова венеціанці. З 1300 року вони стали виготовляти такі дзеркала і незабаром замінили на металеві пластини, що ними користуємося і нині.

 

-         Як ви гадаєте, хто першим почав користуватися гребінцем: чоловік чи жінка?

 

-         Так, напевно, жінка. Одного разу вона зрозуміла, що може стати привабливішою, якщо укладе волосся по – особливому, незвичайно. Ось тоді, мабуть, з’явився гребінець.

 

  Гребінець – один із найдавніших винаходів людства. Їх виготовляли зі шкіри, дерева або рогу, слонової кістки або ебенового дерева. Вони зберігаються тисячі років, а виглядають як сучасні і можуть бути використані будь – якою з наших жінок.

 

 

 

6.     Гра « Дзеркало».

 

 У рамці « дзеркала» з’являються по черзі учні, зовнішній вигляд яких треба привести в порядок. Учні класу називають, що треба зробити, щоб поліпшити зовнішній вигляд тих, хто у « дзеркалі».

 

 

 

 7. Тренувальні вправи.

 

Діти вчаться правильно зачісуватися, зав’язувати банти, шнурівки.

 

 

 

8. Малювання «Я дивлюсь на себе в дзеркало».

 

додано 20.10.2017


Comments: 1
  • #1

    Олена (Thursday, 25 January 2018 20:51)

    Дякую